Verhaal #32 Let een beetje op elkaar
17-03
Bij Aalbers badkamers is de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers onze hoogste prioriteit. Afgelopen week maakte de Nederlandse regering maatregelen bekend om de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) zoveel mogelijk te beperken. Ik kan mij voorstellen dat dit bij u tot vragen en bezorgdheid leidt.
Naast de richtlijnen van de overheid hebben wij aanvullende voorzorgsmaatregelen genomen. Wij hebben onze medewerkers goed geïnstrueerd over het voorkomen van en de verspreiding van het coronavirus en iedereen binnen ons bedrijf wordt op de hoogte gehouden van het actuele nieuws over corona.
Wij zijn natuurlijk op meerdere locaties actief. Zowel in onze showroom, op kantoor maar ook bij onze klanten thuis. We hebben daarom algemene voorzorgsmaatregelen getroffen maar ook maatregelen die per locatie specifiek zijn. Deze maatregelen zijn met de grootste mogelijke zorg opgesteld en moeten ervoor zorgen dat we op een verantwoorde manier onze werkzaamheden zoveel als mogelijk kunnen voortzetten.
Algemeen:
~Wij zijn ons extra bewust van hygiëne en wassen onze handen regelmatig met water en zeep;
~Wij schudden geen handen en houden gepaste afstand;
~Indien een van onze medewerkers verkoudheidsklachten of andere (milde) gezondheidsklachten heeft blijft de medewerker thuis. Als dit een monteur betreft dan zorgen we ervoor dat een andere monteur de werkzaamheden overneemt zodat de planning van uw badkamer doorloopt.
Showroom/kantoor:
~In de showroom en op kantoor worden de badkameropstellingen, deurknoppen en gedeelde ruimtes meerdere malen per week schoongemaakt;
~Afspraken in onze showroom kunnen voorlopig gewoon doorgang vinden. Als u de afspraak toch wilt annuleren dan is dat uiteraard geen probleem. Graag even bellen met ons kantoor (024 64 12667) dan kunnen we samen bekijken wat de mogelijkheden zijn. Verzetten naar een later moment of we laten de afspraak doorgaan maar telefonisch of via videobellen. Wij helpen u vanzelfsprekend om videobellen met ons mogelijk te maken. Onze IT helpdesk staat tot uw dienst;
~Afspraken in onze showroom vinden plaats in een aparte ruimte zodat contact met eventuele andere klanten of medewerkers tot het minimum wordt beperkt. Het verzoek aan u is om met maximaal 2 personen naar onze showroom te komen voor een afspraak. Kan het niet anders, doordat bijvoorbeeld uw kinderen thuis zijn door de corona maatregelen, dan horen we dit graag vooraf zodat we extra maatregelen kunnen treffen.
Op locatie bij de klant:
~Op locatie bij de klant thuis zorgen onze medewerkers ervoor dat ze minimaal gebruik maken van de aanwezige voorzieningen. Daarnaast proberen onze medewerkers zoveel als mogelijk te pauzeren in de buitenlucht of in de eigen werkbus;
~Bij aanvang van iedere werkdag is er een kort telefonisch overleg tussen onze werkvoorbereider en de klant. Zij bespreken de werkzaamheden die op de planning staan voor die dag. Aan het einde van de werkdag is eenzelfde telefonisch overleg ingepland om de voortgang te bespreken. Mochten er acties voortkomen uit het gesprek dat zorgt onze werkvoorbereider ervoor dat de monteur(s) op de hoogte gebracht worden;
~Mocht de klant (of onze monteur) gedurende de werkdag vragen hebben dan loopt de communicatie in eerste instantie via onze werkvoorbereider op kantoor. Hij kan de vraag mogelijk al beantwoorden. Als het alsnog nodig blijkt te zijn dan kan er natuurlijk een overlegmoment tussen de klant en monteur ter plekke plaatsvinden. Dit gebeurt vanzelfsprekend met een gepaste afstand van elkaar af.
Leveranciers:
~Leveranciers hebben te kennen gegeven dat zij voldoende voorraad hebben de komende periode en dat fabrieken voorlopig nog open zijn. We monitoren dit en we hebben dagelijks contact met onze leveranciers om de laatste stand van zaken te bespreken. De materialen voor de badkamers die wij in de pijplijn hebben zitten zijn vervroegd binnen gehaald zodat we in iedere geplande badkamer vooralsnog van start kunnen gaan. Mocht de situatie, bij de leveranciers of door toedoen van verder verscherpte maatregelen opgelegd door de overheid, veranderen dan bespreken we dit met onze klanten die dit betreft en bekijken we wat de mogelijkheden zijn.
Het zijn spannende tijden maar door de adviezen van het RIVM en de overheid goed op te volgen komen we door deze moeilijke tijd heen. Hier ben ik van overtuigd. Dit vraagt veel van u en van onze organisatie en we begrijpen de onzekerheid waarmee dit gepaard gaat. Vergeet alleen niet: gezondheid gaat boven alles. Ik zou graag af willen sluiten door een beroep te doen op uw solidariteit. Houd extra rekening met elkaar en blijf aardig voor elkaar. Wij zetten alles op alles om de service en kwaliteit te leveren die u van ons gewend bent. In goede en in moeilijke tijden!
Hartelijke groet,
Frank Aalbers