Verhaal #13 "In bad met...,"
26-08
In de rubriek “In bad met…,” stellen wij iedere week iemand van de Aalbers familie aan jullie voor. Dit kan één van onze collega’s zijn maar ook iemand die niet bij ons werkt maar iemand die wij bewonderen om wat hij of zij doet of ons simpelweg inspireert. Dit keer “In bad met Martien Borgers”. Martien is onze verkoopadviseur / ontwerper van het eerste uur.
Martien is ruim 25 jaar bij ons in dienst en is “het gezicht” van ons bedrijf. Voordat hij bij Aalbers badkamers is begonnen heeft hij gewerkt als assistent verkoopleider bij de Vroom & Dreesmann. Henk Aalbers heeft Martien in de jaren negentig overtuigd om bij Aalbers badkamers te komen werken. Henk wilde Martien graag aan boord om van Aalbers badkamers een begrip in de regio te maken met gevoel voor ontwerp en design. En dat is gelukt! Inmiddels heeft Martien al meer dan 1.000 badkamers ontworpen voor Aalbers badkamers. En wat voor een badkamers! Geen stijl is Martien te gek maar hij heeft wel een favoriet, de moderne badkamer. Martien: “Ik vind strakke lijnen, eenvoud en een tijdloos design altijd erg mooi aan een badkamer. Dit zorgt er vaak ook nog eens voor dat de badkamer onderhoudsvriendelijker is. Mooi bijkomend voordeel! Een badkamer die mij altijd is bijgebleven is de badkamer van de familie Philipsen. Jaren geleden heb ik een moderne badkamer voor ze ontworpen. Deze familie is zo te spreken over het ontwerp, onze werkwijze en de kwaliteit die wij leveren dat zij nu weer terug zijn gekomen bij ons voor een nieuwe badkamer. Dat klanten na een aantal jaar weer terugkomen bij ons vind ik de mooiste waardering die er is voor wat wij doen: kwaliteit leveren, vakmanschap en de badkamer ontwerpen en maken die niemand anders heeft!”
Frank en Harm: “Wij durven te stellen dat Martien de meest gepassioneerde medewerker is van Aalbers badkamers. Daarnaast kan hij onze klanten “lezen” en begrijpt hij als geen ander hoe hij de wensen van klanten binnen het budget in het ontwerp mee kan nemen.” Martien: “wat ik soms nog weleens lastig vind is dat de klant soms meer weet over een product dan ik. Zij zijn dan zo goed voorbereid door het vele online speurwerk dat ik dan weinig toe te voegen heb op dat specifieke vlak. Zo vullen de klant en ik elkaar goed aan. De badkamer bestaat uit zo veel verschillende producten, om maar te zwijgen over het lijnenspel in een ontwerp, dat die extra input van de klant ervoor zorgt dat de badkamer nog beter aansluit op dé droombadkamer van de klant.”
“Martien weet ons iedere keer weer te verbazen met zijn parate kennis, hij is als het ware de wandelende sanitair Wikipedia van ons land”: zegt Frank. Harm: “Martien is old-skool, maakt veel gebruik van geprinte media en catalogi en wilt alles zelf zien, voelen, ruiken voordat hij het meeneemt in een ontwerp of überhaupt deelt met klanten. Ontdekken en inspireren dat is wat hij wilt. Martien is dan ook onze initiatiefnemer als het op inspiratie tripjes aankomt.” Dit onderscheidt Aalbers badkamers namelijk van de rest en maakt een Aalbers badkamer tot de badkamer die niemand heeft”, zegt Martien. Ik zie iedere keer, overal waar ik ben nieuwe dingen die mij inspireren en dit wil ik dan ook toepassen in mijn ontwerpen. “Daarnaast die passie”, vult Harm aan. Ongekend! Hoe Martien vertelt over sanitair, badkamers en design is écht en (h)eerlijk! Iets dat je niet veel ziet in dit vak. Wij zijn erg blij dat Martien bij ons werkt en wij hopen dat hij nog vele jaren die unieke Aalbers badkamer blijft ontwerpen.
Martien: “Het nieuwe, jonge en frisse team heeft Aalbers badkamers weer vooruit laten kijken. Als ik dat nu ook even doe, dan denk ik dat wij als bedrijf en als branche meer gebruik (moeten) gaan maken van online. Maar ik zie online niet los van offline. Een beleving bieden, uitdagen en inspireren moeten wij online maar ook in onze showroom. En daar ga ik mijzelf samen met Daph (www.daph.studio) de komende tijd ook op focussen (meer hierover in september). De transformatie van de showroom tot een experience centre met dé Aalbers badkamer als stralend middelpunt maar veel meer daaromheen. Als wij online nog beter weten te benutten en onze showroom experience centre flexibeler indelen en laten aansluiten op de alsmaar sneller veranderende maatschappij en consument dan weet ik zeker dat ons 100-jarig bestaan de volgende van nog vele mijlpijlen wordt in ons bestaan!”
Volgende week weer een “in bad met…,”, en dit keer met Peter Aalbers. Peter is van onschatbare waarde voor Aalbers badkamers. Peter is verantwoordelijk voor de realisatie van álle Aalbers badkamers. Met zijn bijna 50 jaar ervaring in het vak en zijn eigen manier van werken zorgt hij ervoor dat iedere klant de Aalbers badkamer krijgt die vaak de verwachtingen overtreft!
Tot snel!
Frank
Eigenaar, blogger, trendwatcher
Aalbers badkamers